معرفی وبلاگ
تلاش ما بر این است تا بتوانیم با گردآوری اطلاعات گردشگری ایران ، این جاذبه ها را به ایرانیان و جهانیان یادآور شویم
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 316697
تعداد نوشته ها : 237
تعداد نظرات : 3
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

پارك بابا امان بجنورد واقع در كيلومتر 10 جاده بجنورد - مشهد جزو زيبا ترين و قديمي ترين پارك هاي گردشگري كشور محسوب مي شود .

سالانه 11 ميليون نفر مسافر امام رضا (ع) از اين مسير عبور مي كنند كه حتما آنها وارد اين تفرجگاه بزرگ شده و تاكنون آن را به خاطر دارند .

در اين تفرجگاه آرامگاهي وجود دارد كه منصوب به شاهزاده اسماعيل فرزند امام موسي كاظم (ع) مي باشد و مشهور به امامزاده بابا امان شده تا مكاني براي زيارت مسافران قرار گيرد .

وجود 400 هزار اصله درخت از جمله درختان اقاقيا ، چنار ، زالزالك ، زردآلو ، زبان گنجشك ، بوته هاي تمشك وحشي و ... جلوه اي زيبا به اين مكان بخشيده كه چشم هر بيننده اي را به خود جلب مي كند همچنين اين پارك داراي پوشش گياهي و درختان قطور چنار 400 ساله و نيز چشمه هايي كه در مركز و اطراف باباامان جوشيده اند نيز بر زيبايي هاي خدادادي باباامان افزوده اند .

چشمه اصلي باباامان از چهار نقطه درون تپه مي جوشد و در ثانيه 35 تا 40 متر مكعب آبدهي دارد و آب آن به درون استخر هايي مي ريزد كه با اختلاف سطح نسبت به هم ساخته شده اند تا آبشار هايي مصنوعي ايجاد كنند .

آب اين چشمه ها جزو دسته آب هاي سولفاته كلسيك و سديك مي باشد و مصرف آن صفرا آور ، ملين و تسهيل كننده اعمال گوارشي و دافع سموم است .

در دامن تپه ها و درختان انبوه باباامان تاسيساتي از جمله رستوران ، متل ، پارك بازي كودكان ، نانوايي ، و نمايشگاه هاي فصلي صنايع دستي اين استان داير است .

بر روي تپه اي از بابا امان محلي به نام قوري و سماور وجود دارد كه آنجا محلي براي استراحت كوتاه مدت و نوشيدن چاي ساخته شده و علت نامگذاري آن وجود نمادي بزرگ از قوري و سماور بزرگ به ارتفاع بيش از 4 متر است .

از ديگر جاذبه هاي باباامان وجود شاخه اي از رودخانه اترك است كه از كنار آن مي گذرد وجود اين رودخانه باعث شده تا علاقمندان به ماهي گيري از آن استفاده كافي نمايند .

همچنين چند استخر پرورش ماهي قزل آلا در قسمتي از پارك وجود دارد كه توسط بخش خصوصي اداره مي شود و آن تبديل به مركزي براي ماهيگيري تفريحي و طبخ آن شده است .

از ديگر مناظر زيباي بابا امان پارك حيات وحش پرديسان در زميني به مساحت 350 هكتار در غرب پارك تفريحي بابا امان است كه در آن تنوع گياهي و جانوري خراسان شمالي يافت مي شود .

در اين پارك جانوراني از جمله گوزن زرد ، قوچ ، ميش ، قوچ اوريال و آهو كه از گونه هاي نادر و شاخص كشور مي باشد جهت تكثير و آشنايي علاقمندان در اين پارك رها شده اند .

جنگلي به مساحت 250 هكتار است .


X